söndag 10 november 2013

Sköna söndag

Idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt. Barnen gav pappsen frukost och presenter på sängen och sen hade vi en liten fika på kvällen. Min egen far var borta hela dagen så honom kunde vi inte fira utan det får bli en annan dag istället. Solen har tittat fram efter flera dagars surt regnande så passade vi på att ta en promenad. Jag hade med en plastpåse och fick med mig en massa mossa hem som det ska pyntas med lite här och där. Min äldsta dotter ska tillsammans med sin klass vara med på julmarknaden i Mallbacken och sälja lite saker så jag tänkte att några mosskransar kan bli en del av vårt bidrag till försäljningen. Ska försöka hinna med att göra en till oss med annars får jag väl köpa en på marknaden ;-) Jag kan lägga ut lite bilder på dem när de är klara. Lite mossa blev det på hyllan på verandan i alla fall för nu är det snart dax för advent, så det är lika bra att börja i tid. Lääängtar efter att få sätta igång och pynta ordentligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar