måndag 26 augusti 2013

Tårtor till 40-års kalas

Nu är kalaset över och jag kan andas normalt igen. Phu!! Jag var allt lite nervöst för hur allt skulle gå. Jag har inte gjort så många tårtor på en gång förut utan då har det varit max 3 st och nu skulle jag få till 6 st !! tårtor, varav en var lite större. Men det gick väldigt bra och jag fick mycket beröm för dem. De tyckte att de smakade gott också och det är naturligtvis det viktigaste. Det är ju inget roligt att stå och göra en massa tårtor och så är det ingen som tycker de är goda. Jag hade färska jordgubbar emellan och hade även mosat jordgubbar som jag blandade med grädde i ett annat lager. Inte så svårt att misslyckas då :) Jag tänkte nu bjuda på lite bilder på några av de tårtor jag gjort och det blev lite blandad kompott. Jag har i alla fall haft jätteroligt när jag har gjort dem och nu börjar jag känna mig lite säkrare i mitt tårtmakande så kanske man kan ta någon mer beställning lite då och då.





Lite skämt ska man väl stå ut med när man fyller 40... he, he.
Då mina kompisar nyligen har varit ute och rest och att temat på kalaset var olika länder så tyckte jag att det skulle passa med en resväska till dom.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar