tisdag 17 december 2013

Long time no hear

Oj, oj, oj, nu var det länge sedan jag var här och gjorde ett inlägg. Det nya jobbet tar ju numer större delen av min tid och har då märkt att jag inte riktigt hinner med att blogga så mycket som jag skulle vilja. Därför kommer här en liten uppdatering sedan sist.
Julen närmar sig med stormsteg och jag känner mig faktiskt ganska klar, vilket är ovanligt för att vara mig. De flesta klapparna är inköpta, pepparkakorna gjorda, julkorten skickade och min älskade man har skött den mesta av julstädningen. Lite fix kvar så kan gästerna komma :) Kanske är det så att jag har sänkt ribban lite i år också när jag har börjat jobba. Jag har ju någonstans äntligen insett att jag inte hinner med lika mycket som jag gjorde när jag pluggade eller var arbetslös, he, he.

Vår minsta dotter har fyllt år och vi har haft kalas för henne och tårtan som hon önskade sig var en zebratårta med rosor på så det fick det bli:


Vi har också äntligen fått vår kamin installerad i källaren, så nu kan vi få lite varmt och skönt när vi är där nere. Vi har faktiskt suttit där och slagit in alla julklappar och det var väldigt mysigt att höra knastret från brasan samtidigt som klapparna blev färdiga. Vi behöver däremot fixa något snyggt vedställ bredvid kaminen så jag får försöka googla lite för inspiration. Så här ser den i alla fall ut. 


Jag ska försöka få till lite före och efter bilder i pysselrummet som tidigare var ett pannrum men det får bli längre fram.

Måste avslutningsvis visa er mitt senaste inköp som jag är såååå nöjd över. Jag har tänkt köpa dessa ett tag men det har bara inte blivit av tills jag såg att Mormors glasscafé här i Lysvik hade lagt ut en bild på FB och skrev att de sålde dem där. Då drog jag dit på en gång. :)


Tycker de är assnygga. Kul att ha lite fint i skåpen också. Nej, nu ska jag ta och göra lite julgodis tänkte jag. Ha det gott så får vi se när jag dyker in här nästa gång. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar