måndag 21 oktober 2013

Fräscha upp med små medel.

Just nu är jag inne i en period där jag vill göra om massor hemma men då det inte finns möjligheter för några större utsvävningar just nu så får man försöka piffa upp så gott man kan med små medel. Jag var med min mamma till Karlstad häromdagen och passade då på att gå in på tygfabriken. En hel fabrikslokal fylld med en massa tyger och det är riktigt bra priser på tygerna också. Det här var vad jag kom hem med...


Min äldsta dotter börjar nu bli så stor att hon vill ta bort alla gosedjur och gulliduttiga saker och få det lite mer "tonårsaktigt" i sitt rum. Vi har då försökt att införa lite svarta detaljer i rummet och ta bort en del gammalt skräp som bara står och samlar damm. Då hon har det största sovrummet i vårt hus så finns det också möjlighet att möblera om lite grann så det gjorde vi och det vart kanonbra. Jag kommer ihåg att jag tyckte det var jättekul att möblera om när jag var liten. Av det svarta tyget klädde vi om hennes kuddar som hon har som sänggavel, resultatet blev mycket bra och hon vart nöjd, vilket är huvudsaken. Det blommiga tyget har jag tänkt till gardiner i vardagsrummet men det får ni se vid ett annat tillfälle.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar