onsdag 16 oktober 2013

Minnen

När jag var liten tillbringade jag ofta en stor del av mina somrar hos min farmor och skulle ibland vilja åka tillbaka i tiden för att få vara liten igen och bli riktigt omhändertagen som jag blev hos farmor. Jag vet att jag kanske har en romantiserad bild av verkligheten men jag får ändå en mysig känsla när jag tänker på den tiden. Det är från farmor jag tror att jag har fått min förmåga att baka tårtor då jag brukade hjälpa henne i köket och garnera tårtor till olika tillfällen. I sovrummet hos farmor hängde en tavla som jag ofta låg och tittade på innan jag skulle somna och jag tyckte så mycket om den tavlan. Tyvärr så försvann den någonstans när hennes hus såldes. Därför blev jag så glad när jag för ett tag sedan fann en porslinsfigurin som föreställde just det som var på tavlan. Nu pryder den mitt hem och jag tycker den är så vacker, den gör mig glad och jag tänker på farmor varje gång jag ser den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar